suju

Followers

Sunday, July 31, 2011

~Marhaban Ya Ramadhan~

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ஜ۩ஜ۩ஜ۩ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Lafaz & niat puasa Ramadhan ...

Ni yg sebulan pnyer: 

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niat, "Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala"

Ni yg ari2 pnyer:

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ أَنْ أَدَاءِ فَرْضِ شهر رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَ
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadan tahun ini keranaAllah Taala.

Jadi berpose lah anda sebelum anda d posekan..... <3





▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ஜ۩ஜ۩ஜ۩ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬



Friday, July 29, 2011

~5th album super junior~

wahhhhhhhh!!!!!!!!!!!this is return of the superior......can't wait 2 see their new album with new image.......all teaser of them already released...now what should i do????of course i will show 2 all of u... <3

This is their album cover......cool right??????

Our luvly leader.... Leeteuk <3

Milky white skin...Kim heechul...my luvly suju member.....my bias <3

Lee sungmin <3

The richest member...Choi siwon... <3

Fake maknae....hhuuhu... Ryeowook.... <3

Super junior dancing machine... Lee hyukjae... <3

Our luvly maknae...Cho kyuhyun...the evil member..<3

Handsome member...Lee donghae.. <3

The other suju dancing machine...Shindong..<3

Superb voice......Yesung.. <3

[Super junior Schedule for Next week]
 August 1 MV Teaser "Mr.Simple" release
August 2 Title song "Mr.simple" release
August 3 Album release
August 4 Press Conference and Full MV
August 5 Comeback stage at Music Bank
Dont miss any of this events! mark your calendars now! :D

Always support them <3 <3 Forever ELF














~dah lame x post~

wahhhhhh!!!!!!!!!!!dah lme aku x post entry baru ni......biase r student kan......mggu ni memang bz gler....presentation jgn ckap r...boleh kate ari2 ade.......jap g aku post gambor super junior 5th album eh....wait n c.... :)

Sunday, July 24, 2011

~benar-benar beriman~

Assalamualaikum...
Wahai sahabat² seagama denganku…
Tolonglah ambil masa 3 minit untuk membaca note ini....
3 Minit je, tak lama pun..

...... Mungkin ada yg pernah baca kisah ni tapi tak salah kalau kita ingatkan sekali lagi..
Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih...
Bayangkan benda ini berlaku pada anda.....

Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah...
tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn pakaian hitam..
tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun...
lalu salah seorang lelaki tu bertempik "
"Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu"
Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri....
daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 40 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Pak Imam tu...

Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata:
"Ok Pak Imam, saya dah halau SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak Imam mulakan sembahyang Jumaat"....
Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah....
Macammana..
adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas. selain terhibur anda Fikirkanlah...

"Lawak kan, dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya 40 yg betul-betul BERIMAN... "

"Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya...
kedua lelaki hanya membawa mesin-gun..
dia tak kata pun nak bunuh.. tapi generasi skrang..
amat lemah..
baru kena ugut terus lari lintang pukang..
lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi..."

"Lawak, ada juga yang agamanya cuma seminggu sahaja.. tu pun bila time sembahyang jumaat..
tunjuk muka kat org kampung.. ada tu lagi dashyat setahun 2 kali aje..
bile time sembahyang raya..."

"Lawakkan, ramai orang percaya kepada gosip dan apa yang di tulis oleh surat khabar daripada apa yang tercatit dalam al Quran"

"Lawak kan, berapa ramai yg percaya dunia hanya sementara, akhirat adalah tempat yang kekal, tapi berlumba-lumba mengejar dunia"

"Lawak, kita boleh bersembang dgn boyfriend atau girlfriend berjam-jam tapi nak berdoa kepada ALLAH alahai..
tak cukup masa..

Dan lebih lawak lagi, bila kita boleh post banyak thread atau note yang berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat tapi merasa berat nak berkongsi dan nak hantar artikel2 yang berunsur agama Lawak kan???
Kenapa?
gelak tu kan realiti.

tapi yg paling lawak sekali..
berapa orang yang lepas baca benda ni akan sampaikan kat orang lain...
berapa orang yang akan buka thread ni untuk luangkan masa membaca ?
berapa banyak ?

Wallahualam .



 credit 2 :  http://www.facebook.com/Alahsayangawak aka alah

Friday, July 22, 2011

~5th album~

5th album???????????????Haaaaaaaaaaaa............Super Junior make comeback with 5th album!

Super Junior
will be making a comeback after a year and two months! The comeback date for their 5th album is set for August 3rd.

The members have each poured their own unique colors into the upcoming album, and fans will soon be able to experience their upgraded performances.

Super Junior stated, “As much as the fans have waited, the members have waited a long time for this 5th album. With our new music and performances, we want to communicate with fans all over the world. Please wait for our comeback.”

Saturday, July 16, 2011

~super junior ideal girl~

Kyuhyun ♥
oppa likes girl whose leg was level, smooth & beautiful
beautiful girl who gracefully
must be Christian
likes girls who only has eyes for him alone 
oppa likes girls who mature & motherly most close to his type: Kim Tae Hee 


Kibum ♥
must be Christian
have a beautiful eyes
can makes oppa fall in love while looking at her
beautiful & sweet



Ryeowook 
shorter & more little than oppa
innocent, fun & easy to talk
must be able to sing & has a beautiful voice
most close to his type: Lee Yeon Hee



Siwon ♥
oppa girlfriend must be Christian
her hair was beautiful, long & wavy
oppa hopes his girlfriend just love oppa
elegant & grace
have a beautiful & brilliant eyes



Donghae ♥
like motherly & gentle girl
oppa likes charming & elegant girls
like the type of thinker girl
like the girl let her hair tied back of her neck visble
most close to his type: Song Hye Gyo & Kim Ha Neul




Eunhyuk ♥
oppa likes cute girls
oppa also like a girl who have soft white body, bright eyed
girl calm & gentle personality
girls who like the cotton candy
someone where oppa can lean back & hold her with his both arms




Sungmin ♥
shorter than oppa
a cute girl & kind-hearted pretty girl
easy to talk, sociable & look cute while talking
oppa like a girl who motherly & smart cook
most close to his type: Song Hye Gyo & Kang Hye Jung



Shindong ♥
a cute girl
oppa also prefer the short girl
most close to his type: Song Hye Gyo



Kangin ♥
rich, beautiful & sexy girl
her hair was beautiful, long & straight
his smile was charming & have a beautiful legs
oppa love a girl that looks attractive & loyal
oppa also like girls who opinionated & smart
most close to his type: Jun Ji Hyun 


Yesung ♥
innocent, pure & cute
charming babyface girl
oppa also much prefer the small-face little girl
most close to his type: Moon Geun Young & Park Bo Young <model + actress>



Hangeng ♥
a cute girl, kind & smiling
a matronly woman who can love their families & oppa
oppa hope she's able to love & accept oppa as a 'Hangeng' not Hangeng who is a actor & Super Junior member.



Heechul ♥
like the girl who wore a skirt & beautiful legs
likes to show her neck with her hair tied
because according of oppa, a girl like that very sexy
have a beautiful neck
most close to his type: Chae-Yeon & Kim Ha Neul



Leeteuk ♥
height 163 cm
got beautiful eyes, the types of girls pure + innocent
if smiling her eyes could form the eye-smile, slim, small wrists and legs
oppa love cute girls & little aegyo
willing to listen what oppa saying
oppa also hopes his girlfriend wise & just love oppa a same
beautiful, outgoing & fun
most close to his type: Jang Nara



All credits 2 : i'll be your elf

~waterfall~

Dah lame dah aku pegi waterfall ni ngan kwan2 aku...tpi bru je rase cam nak post..........best kot pegi tempat ni.... x silap aku name tempat ni tekala...tpi x bnyak gmbar yg ambek..nak tau sebab pe?????sebab seronok sangat maen air jadi xde mase nak ambek gambar.................antare gambar yg d ambil :


       ni lah hana...kawan aku.....


                                                             Ni lah aku...hahhaha
                                                              romantiknyerrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!


Ni pulak kak annys..................i <3 u kak annys........

Thursday, July 14, 2011

~kim hee chul facts 2~

  • He believe no one should smoke.
  • He wants two kids.
  • He is a very deep and sensitive person.
  • When Heechul gets mad he tends to throw things.
  • He does not pay his cellphone bill, its sent to his parents.
  • Heechul when asked if he became invisible what would he do he replied, "My answer when I was in grade school secretly looking into wemons bath houses."
  • His moto is "Im me, you are you."
  • He hates the fact he has so much pride.
  • He got a cat from a fan & named it HanJHeeBum - its name is a mixture of Hankyungs, Typhoons of the Trax, Heechul’s, & Kibum’s names. It is a Russian Blue cat that’s worth around $500-$800. 
  • Favorite color: Red (blood), Pink, Black 
  • Favorite movies: Horror movies, Thrillers, & Comedies 
  • He averages about 4 hours of sleep a day 
  • Nickname: Cinderella 
  • “Confidence & my beloved friends” are the most important to him 
  • He’s in Super Junior T 
  • He was in a car accident in 2006 
  • When his friend, Yunho U Know of DBSK was poisoned by a female anti fan he criticized her on his website & told the anti-fans to come after him instead.
    Before he officially debuted as the member of Super Junior, he was put into a group with Kangin, & Jaejoong & Yunho of DBSK They were to be called “Four Seasons” w/ each representing the 4 seasons, The idea was dropped. 
  • He is funny and a good friend to everyone.
  • Heechul has named his own fans as "Petals."
  • Has a drivers license.

~ kim hee chul facts ~

  • Heechul's favorite music is sad songs. He even dances to those.
  • Heechul's favorite food is Kimchi Bbokeumbbop (kimchi fried rice)
  • When asked his Ideal type he answers with "Trying to find a woman who is your ideal type is quite rediculous. The person you truly like is your ideal type. I didn't realize that."
  • His definintion of Concerning love is "Unique ability to melt an ice-like heart."
  • He can not seem to get himself drunk even if he wanted to.
  • When asked how many most valuable friends he has he answers "The important thing is not 'how many' but rather 'how deep'.
  • Heechul is not afraid to kiss guys.
  • Heechul treasures himself over anyone else.
  • Heechul's first time drinking alcohol was in junior high.
  • Heechul does not like the fact he is growing up.
  • Heechul does not have any thoughts of getting married, but he would like to soon.
  • Heechul listens on average to 4 songs before being able to fall asleep.
  • Some of Heechuls specialities would be his quick wittyness in verbal combacks.
  • Heechul's answer when asked about his religion is "Against even Siwons preachings, I have no interest."
  • Heechul was smart and at the top of his class when he was a kid.
  • When asked the difference between men and wemon he replied "The difference between a false angel and a genuine devil."
  • If he was to be born again he wants to be a flower blooming on a high cliff so no onw can touch him.
  • He thinks rainy days are irritating.

Monday, July 11, 2011

~12 barisan di akhirat~

BARISAN PERTAMA Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan berkaki. Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti hati jirannya, maka demikianlah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEDUA Diiring dari kubur berbentuk babi hutan. Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu adalah orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KETIGA Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking. "Mereka itu adalah orang yang enggan membayar zakat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEEMPAT Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air pancutan keluar dari mulut mereka. "Mereka itu adalah orang yang berdusta di dalam jual beli, maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah neraka..."

BARISAN KELIMA Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai. Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar. "Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEENAM Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka terputus dari badan. "Mereka adalah orang yang menjadi saksi palsu, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KETUJUH Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah. "Mereka itu adalah orang yang enggan memberi kesaksian di atas kebenaran, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KELAPAN Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas. "Mereka adalah orang yang berbuat zina, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..." BARISAN KESEMBILAN Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh. "Mereka itu adalah orang yang makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya,maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KESEPULUH Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan penyakit sopak dan kusta. "Mereka adalah orang yang derhaka kepada orang tuanya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KESEBELAS Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka dan keluar beraneka kotoran. "Mereka adalah orang yang minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN KEDUA BELAS Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan: "Mereka adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat baik. Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah syurga,mendapat keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha Pengasih..."

*renung2kan n selamat beramal....

~sayang kat ayah lebih??????????~

--------AYAH--------♥ Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita? Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ? Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga. Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau.. Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga.. Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita.. (sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita) Ɩ♥ѵӗ U ayah ({})♥